PRESSEMEDDELELSE: Ritzau censurerer Frihedslisten

Censuren mod Frihedslisten antager nye højder!

Frihedslisten blev d. 25. oktober – en uge inden folketingsvalgdagen – udelukket fra at kunne sende pressemeddelelser ud gennem Via Ritzau tjenesten

Siden Frihedslisten bekendtgjorde at partiet stillede op til kommunal- og regionsvalg i 2021 er der ikke et eneste mainstream medie i Danmark der har trykt en eneste af de mange pressemeddelelser der er blevet sendt ud via email til redationerne og journalisterne.

Derfor købte Frihedslisten for nyligt adgang til Via Ritzau tjenesten som bliver udbudt af Ritzaus Nyhedsbureau.

Ritzau er en virksomhed der driver en monopollignende tjeneste som stort set alle etablerede redaktioner og journalister abonnerer på. Derfor var det en lettelse for Frihedslisten at modtage henvendelser fra journalister og redaktioner, efter partiets første Ritzau pressemeddelelse fredag d. 21. oktober 2022.

Men kun 4 dage senere opsiger Ritzau samarbejdet og udelukker Frihedslisten fra fremtidige pressemeddelelser gennem Ritzau.

Begrundelsen for at ophøre samarbejdet er, ifølge Kommerciel Direktør Anders Ledertoug Lind, at Frihedslisten havde udsendt en nyhedsmeddelelse som ikke havde nogen nyhedsværdi for modtagerne! Desuden nævnte Anders Lind at Frihedslisten dagen forinden havde tagget Via Ritzau tjenesten på Frihedslistens Facebook side, hvilket var imod reglerne i kontrakten. Tagget blev dog fjernet kort tid efter at Frihedslisten blev gjort opmærksom på det.

Demokrati og ytringsfrihed er ikke-eksisterende

Frihedslisten står fuldstændigt uforstående overfor denne grove tilsidesættelse af partiets mulighed for fuld deltagelse i valgkampen i.f.m. folketingsvalget d. 1. november 2022.

Det er blevet forklaret overfor Ritzau hvor vigtig nyheden var for modtagerne, i det et postulat omkring 83.000 mennesker der er døde efter vaccinering, blev underbygget og dokumenteret, idet meddelelsen vedlagde en rapport udført af statistikeren Max Schmeling. Rapporten er også af Max Schmeling blevet fremsendt til Folketingets Epidemiudvalg.

Herunder kan du læse den pågældende nyhedsmeddelelse som blev sendt ud til lidt over 1000 modtagere (OBS: 4 sider!):

Gmail - Mette Frederiksen flygter på en rasteplads i Tappernøje

Her er de forskellige links der indgår i nyhedsmeddelelsen:

Newspeek artikel om 30 dages mortalitet

Facebook video der viser at Mette Frederiksen flygter

83000 døde indenfor 30 dage af deres COVID-19 vaccinering

Det er muligt at det kontroversielle i de oplysninger som Max Schmelings rapport har været udslagsgivende for Ritzau, uden at de dog har brugt den begrundelse. Statistikerens rapport er sammensat efter at han har fået aktindsigt fra Statens Serum Institut.

Læs statistiker Max Schmelings rapport her:

C-19 30-dagesmortalitets analyse

Læs også disse artikler fra Frihedslistens nyhedsblog om vaccineskader:

Ministre flygter fra Frihedslistens kandidater

Danskerne og Europæerne dør som fluer!

Kan man videnskabeligt bevise vaccineskader: JA!

3.7 3 votes
Article Rating
Notify of
Would love your thoughts, please comment.x